Dag 10 - 22 augustus 2016: Van Binghamton naar Washington

De wekker gaat om 06:30 uur. Vandaag reizen we eerst met de auto naar New York. Omdat het lastig inschatten is hoe druk het verkeer gaat zijn nemen we flink wat marge. Rond 07:30 rijden we weg voor het laatste stukje in onze fijne Chevy. Het is weer lekker rustig onderweg; het rijden gaat erg vlot.  Als we nog 20km moeten gooien we voor de laatste keer de tank vol. Als we de auto niet vol zouden afleveren kost het bijna 10 dollar per gallon om hem af te tanken.  Nu betalen we net geen 2 dollar per gallon.

Vlak voordat we Manhattan ingaan moeten we nog wel even 15 dollar aftikken voor het passeren van de Lincoln tunnel. Daarna nog even in het drukke verkeer van New York,  maar we kunnen vrij rap het verhuurbedrijf benaderen.
Een korte check en we mogen het bonnetje in ontvangst nemen.  Prima geregeld,  al zijn ze niet de vriendelijkste medewerkers.
Daarna lopen we 15 blokken naar het zuiden,  want daar vertrekt onze bus naar Washington. We zijn ruim op tijd,  hij vertrekt om 12:50. Deze bus brengt ons naar DC, voor een prikkie!  Voor nog geen 25 euro zitten we bovenin in de dubbeldekker,  helemaal vooraan.  Met wifi en stroompunten.

De rit duurt ongeveer 4,5 uur. Met een beetje file zijn we uiteindelijk rond 18:15 in Washington. We pakken een taxi naar het hotel waar we een kwartiertje later aan komen.
We slapen drie nachten in het St. Gregory Hotel. Omdat ze de lobby aan het verbouwen zijn,  krijgen we gratis ontbijt.  Dat gaan we morgen eens uitvinden.

Op TripAdvisor zoeken we een lekker restaurant. Baz heeft zin in pasta,  en Vapiano is het meest dichtbij.  We eten heerlijk, halen nog wat te drinken bij een supermarktje en gaan naar ons hotel!
Op de mega-tv kijken we de film The Martian.

Weer: 29 graden, zonnig
Afstand: 180 mijl

1. Hi,

Wat een mooie dingen hebben jullie al meegemaakt. Krijg er heimwee van haha. Washington is ook super. Heel indrukwekkend ook. Geniet van jullie mooie reis, maar gaat vast goedkomen :)