Dag 22 - 3 september 2016: van Grand Junction naar Moab

Nou, de frustratie over het uploaden van de foto's is vanochtend gelukkig afgenomen...

De wekker staat om 8 uur, we gaan echter pas om half 11 weg. Het lukt eindelijk om wat foto's te uploaden, maar het gaat niet heel rap. Het duurt ongeveer anderhalf uur om alle foto's van de afgelopen dagen online te zetten. Daarna kan ik ze toevoegen aan de blogs en deze gaan vervolgens gauw online.

We checken uit, gaan nog even langs de Wal-Mart voor ijs, en rijden naar Colorado National Monument. Dit park is onderdeel van het grotere Colorado Plateau, waar bijvoorbeeld ook de Grand Canyon en Arches National Park toe behoren. Door erosie van onder andere de Colorado Rivier is hier een prachtig landschap ontstaan.

Door het gebied loopt een 23-mijl lange weg, die wij van Oost naar West rijden. Met onze pas hebben we gratis toegang. Langs de weg ligt een aantal viewpoints; wij bezoeken er enkele daarvan.

In het begin is het nog mooi weer, maar gauw begint de lucht te betrekken. De tweede helft van de route bekijken we helaas in de regen. Erg jammer, want dat neemt een hoop grandeur weg van dit prachtige park.

Na anderhalf uur rijden we het park weer uit en vervolgen onze weg naar Moab. Het begint steeds harder te regenen, maar zodra we de afslag naar de 128 nemen, wordt het droog. En gelukkig maar, want dit is ook weer een prachtige weg. Van vlakke weide rijden we langzaam het gebied met de bekende rode rotsen in. We rijden door een mooie Canyon met langs ons de Colorado Rivier, waar we veel rafting-bootjes zien.

Rond kwart over drie komen we aan op onze camping, Canyonlands RV Resort en Campground.  Een wat duurdere camping dan we gewend zijn, met kleinere plekken (deze is ook commercieel), maar we hebben wel Wi-Fi en stroom op onze plek!

We zetten de tent op en willen net aan onze verlate lunch beginnen als het begint te regenen. We verhuizen gauw naar de auto; de app AccuWeather vertelt ons dat het maar een klein uurtje regent.

Als het weer droog is doen we een spelletje uno en yathzee. Bij beide heeft Bax zijn luckbox aanstaan. Het is zo erg, dat we afspreken als Baz in dit potje yathzee gooit, we vanavond uit eten gaan en dat hij moet betalen. Ik hoef denk ik niet te vertellen wat Baz de beurt daarna gooit...
Uiteindelijk worden het drie yathzees voor Baz dus we gaan vanavond uit eten!

Op het forum had ik gelezen over Zax, een Amerikaans restaurant. Hier gaan we eten, voor 14 dollar mag je onbeperkt pizza eten. Ze hebben veel verschillende soorten dus we proberen bijna alle slices.

Rond kwart over tien zijn we weer terug bij de tent, en het is nog lekker warm buiten! Een minimumtemperatuur van 16 graden: we LIKE!

Weer: tussen de 20 en 30 graden, afhankelijk van of het regende of niet
Afstand: 130 mijl

1. Suuuuuuuuper gaaf jullie reis! Geniet ervan en ik blijf jullie volgen ;)!

2. Hoi hoi!
    Even een kort berichtje om te laten weten dat ook ik alles volg. Fantastisch om allemaal te lezen hoor! Echt een prachtige reis maken jullie ervan.
    Nog veeeeeel plezier daar saampjes :-)
    Groetjes, Pieter

3. Al zoveel gezien en nog zoveel te mogen zien...super

4. Hoe is de tent? We gaan wel voor de kampvuurtjes hoor. Onderweg kan je ook hout sprokkelen.
    Tot over een goede week.