Dag 45 - 26 september 2016: Van SeKi NP naar San Francisco

Kamperen is klaar! Vannacht was de laatste nacht in de tent, stiekem wel erg lekker.

Om 07:00 uur komen we de tent uit en ruimen we alles op. Dit keer helemaal netjes, want we willen de spullen graag weggeven. De tent past wonderbaarlijk helemaal in de tas waarin we hem gekocht hebben.

Na het ontbijt rijden we tegen negenen van de camping, op naar San Francisco! Dit is nog wel even een stukje karren.
Halverwege stoppen we nog even om te tanken. Ook maken we even gebruik van de Wi-Fi bij een Burger King om het adres van de Salvation Army (leger des heils) in San Francisco op te zoeken.

Hier rijden we naartoe en geven al onze kampeerspullen af. Hopelijk kunnen zij iemand anders blij maken met onze tent, matjes, slaapzakken, stoeltjes, kussens en kookgerei. Wij kunnen het toch niet mee naar huis nemen...

Ons motel voor de komende drie dagen is de Cow Hollow Motor Inn. Hier komen we rond half 4 aan. We kunnen al inchecken en brengen de spullen naar onze ruime kamer.

De rest van de middag bekijken we lopend de waterkant van San Francisco. We lopen vanaf het hotel eerst naar de Marina, waar veel plezierbootjes liggen. Ook hebben we hier een mooi uitzicht over de Golden Gate Bridge.

We lopen richting de pieren en vinden eindelijk een heerlijk terras in het zonnetje. Die zijn we nog niet veel tegen gekomen in de USA. Een biertje, colaatje en borrelhap zijn dan ook snel besteld.

Om 18:15 uur melden we ons bij Pier 33, voor de avondtour naar Alcatraz. Hier heb ik een aantal weken terug al kaartjes voor gekocht, het is vaak uitverkocht.

We doen hier de audiotour, die erg informatief is. Gaaf om te zien, echt een aanrader! De bekendste gevangene is Al Capone, leuk om te ervaren hoe hij hier een aantal jaar heeft doorgebracht.

We pakken de een na laatste boot weer terug en lopen nog even over Pier 39, wat volledig uit winkeltjes en restaurants bestaat. Alles is aan het sluiten, dus morgen bij daglicht nog maar eens bekijken.
We pakken de taxi terug naar het motel.