Dag 9 - 21 augustus 2016: Van Niagara Falls naar Binghamton

Nou, vandaag is het plan om alvast weer richting New York te gaan,  want daar moeten we morgen de auto inleveren.  We rijden rond 09:30 weg vanuit de watervallen.  Iets later dan gepland,  want ik heb eerst nog even contact gehad met Coolblue.  Dit voorjaar heb ik een action cam gekocht (vergelijkbaar met een GoPro), maar sinds een paar dagen gaat de camera na het inschakelen gelijk weer uit.  Via de chat van Coolblue wordt me aangeraden de camera te resetten. Dit lijkt te werken (hij gaat niet gelijk weer uit), maar ik kijk het de komende dagen nog even aan.  Anders mag ik hem terugsturen ter reparatie.

We gaan zo'n drie uur rijden richting Watkins Glen, een State Park bij de Finger Lakes.  Dit schijnt een prachtige omgeving te zijn, je kan er mooi wandelen.  We zijn 15 minuten onderweg als het begint te regenen.  En het houdt niet meer op. Vlak voor de ingang van het park lijkt het iets droger te worden,  maar een korte weercheck bij de naastgelegen Burger King (want daar is wifi) vertelt ons dat het voorlopig niet droog wordt.  We besluiten daarom om dit State Park niet te bezoeken,  het regent echt te hard.  Jammer! Na een snelle lunch bij de  BK (we zijn er nou toch) rijden we verder naar ons motel in Binghamton. Omdat we hier lekker vroeg zijn doen we een was en ruim ik mijn koffer een beetje op.
Was ruimte

Rond 18:00 zoeken we wat te eten in deze stad;  we komen uit bij een lokale brouwerij die ook de lokale specialiteit serveert: Spiedies. Baz kiest hiervoor,  ik ga voor een kip-avocado broodje.  En natuurlijk,  zoals overal,  krijg je er frietjes bij.  

We doen hier ook nog een potje Uno. Het wordt gelijkspel en dan besluiten we terug naar het motel te gaan.  Op tv kijken we de film Monsters University.
Morgen vroeg op! 
Weer: 21 graden en regen
Afstand: 242 mijl

1 opmerking:

  1. Jaloers op jullie reis hoor (op het weer vandaag na dan). Leuk om het te lezen allemaal. Geniet ervan!!

    Ps. Bazzie let je wel een beetje op die six-pack van je, want ik lees al 5x het woord burger in jullie verhalen ;-)

    Ciao Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes, Baz en Anne-Marie