Dag 6 - 18 augustus 2016: Van Boston naar Franconia Notch SP

Na een goede nacht gemaakt te hebben stappen we rond 10 uur in de auto.  We verlaten Boston en rijden naar het noorden,  naar het gebied White Mountains.  De omgeving wordt steeds groener en de uitzichten steeds mooier.




We bezoeken vandaag Franconia Notch State Park. In dit park is de Flume Gorge, een prachtig natuurgebied.  Deze kloof ontstond zo'n 200 miljoen jaar geleden.  Gesmolten graniet koelde af en scheurde daardoor.  Later drong heet basalt zich door die scheuren waardoor het nog verder uit elkaar ging staan.  Langzaam kwam dit aan de oppervlakte. Door het stromen van water werd het basalt weggesleten en daarom kunnen we nu door de kloof lopen.
We doen de rondwandeling van 2 mijl,  welke heel mooi is om te zien.  Het is lastig om de ervaring op foto vast te leggen,  maar ik ga jullie toch verblijden met een paar plaatjes. 












Na de wandeling rijden we verder naar Cannon Mountain, waar we met een lift naar boven kunnen en een prachtig uitzicht hebben over de omgeving. Ook lopen we daar een korte wandeling met knusse paadjes.





Daarna rijden we naar ons motel. Het is zo'n echte Amerikaanse,  met een terrasje voor onze kamer en een groot bord langs de weg. 



We hebben geen zin in een restaurant, dus we halen een pizza als avondeten.  

Weer: 28 graden en veel zon
Afstand: 159 mijl

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen!! Jullie hebben het goed naar jullie zin als ik het zo lees. Erg gaaf en ben erg jaloers (nu al) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He tortelduifjes! Leuk om jullie zo te volgen! Ziet er super uit allemaal. Liefs Marjot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha,ha, ik hoor bij de test generatie ;-)
    Na veel inspanningen gaat het me nu lukken om mijn reacties ook werkelijk gepubliceerd te krijgen. Joepie.
    Als ik zo alles lees , en graag in jullie schoenen wilt staan, de natuur parken mij meer trekken, waar ik naar uitkijk hoe jullie het ervaren, wil ik ook wel graag reageren.ik vond het altijd moeilijk tijd te vinden, na een inspannende en veel te korte dag, om een goed verslag bij te houden. Maar wel heel waardevol! Laat de eerste indrukken goed op je inwerken!!! Dat gevoel komt dan terug als je de foto's straks weer goed bekijkt (en bij het ruiken van je zonnebrandcrème ;-)
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes, Baz en Anne-Marie